sobota, 16 października 2010

Spotkanie autorskie!

Serdecznie zapraszamy 
na spotkanie z Witoldem Michałowskim, 
pokaz zdjęć i opowieści z podróży.
20 października, w środę, o godz. 19.00 
w Księgarni Między Słowami!




Zaczerpnięte z recenzji Łukasza Reszczyńskiego - Europejskie Centrum Analiz Geopolitycznych:

"Ałtajskie Tropy  są lekturą uniwersalną, zaspokajającą oczekiwania różnych grup czytelników i badaczy. Ogrom wiedzy, dobry zmysł narratorski oraz podróżnicze zacięcie sprawiają,że pozycję tę śmiało można osadzić wśród klasyki gatunku podróżniczego, obok książek Kapuścińskiego czy Jagielskiego. Dzięki Michałowskiemu tereny dalekiej Azji nabierają w percepcji czytelnika bogatszego znaczenia, które lepiej pozwala zrozumieć geopolityczne prawa rządzące tym kontynentem. Nie pozbawione ironii, dobrego humoru i buntowniczości Ałtajskie Tropy to potrzebna lektura uzupełniająca, a także odkrywająca nową wiedzą na temat azjatyckich narodów."


Po co najmniej godzinie, gdy już czułem się zupełnie przemoknięty, zacząłem czuć coraz większe zniechęcenie do dalszego asystowania ceremoniom. Postanowiłem się rozgrzać, zwiedzając otoczenie. Za czymś w rodzaju drewnianej bramy, którą stanowiły dwa wbite pionowo w ziemię pale z poprzeczną żerdzią, szamani ułożyli swój ekwipunek i różnego rodzaju wyposażenie. Moją uwagę przykuł stary bęben. Wspaniały okaz. Takiego jeszcze nie widziałem w żadnym ze zwiedzanych muzeów etnograficznych. Postanowiłem go sfilmować. W tym celu musiałem go wziąć do ręki, aby ustawić bardziej fotogenicznie. Nie zdążyłem podnieść kamery do oka, gdy poczułem silny cios w kark. Wypuściłem bęben. Kątem oka dostrzegłem, że uderzyła mnie młoda dziewczyna. Prawdopodobnie dopiero praktykująca szamańskie rzemiosło."



Witold Michałowski 
Ałtajskie tropy.


Wydawnictwo Zysk i Ska
Poznań 2010
oprawa miękka
stron: 245
cena: 29,90

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz