sobota, 3 września 2011

polecamy


Dzieje opisane w Sadze Sigrun obejmują lata 950-985 n.e.
Na tle autentycznych wydarzeń  historycznych opisane są losy Sigrun - młodej dziewczyny z dobrego rodu, którą ojciec szczęśliwie wydaje za maż za jarla Regina.
To opwieśc o obyczajach, o codziennym życiu wikingów, o polityce, ekspansji chrześcijaństwa, wojnie, tęsknocie i miłości.
Cherezińska z wielką pieczołowitością oddała  realia  epoki - dbałość o szczegół, opisy strojów, potraw, wal i uczt przydają tej opowieści autentyzmu.
Wojna i sława w rozmowach wojów i pieśniach bardów oraz tęsknota i strach w szeptach kobiet. Te dwa światy przenikają się, uzupełniają, tworząc spójny obraz człowieka tamtych czasów.
Jednak to co najpiękniejsze w pierwszym tomie Północnej Drogi to opis miłości - tej duchowej jak i fizycznej. To erotyka na najlepszym poziomie.
Gorąco polecam!

 Czułam strumień płynący z czubków jego palców, gdy witał się ze mną, zanurzając je w moich włosach. Nawet jeśli przyszedł chmurny, ze szczękiem w głowie i zgiełkiem w sercu, szybko go wyciszałam. Czasami jedliśmy wieczerzę sami, bez jego ludzi. Wtedy odprawiałam służbę i karmiłam go sama. Powoli, z czułością. Podawałam mu do ust kawałki mięsa, brał je delikatnie, żeby mnie nie ugryźć. Potem poiłam go wprost z kielicha. Myłam mu dłonie w misce z wodą trzymaną na kolanach. Wycierałam palce do sucha rąbkiem swojej sukienki. Poddawał mi się chętnie. Zamykając oczy, szukał mnie ustami. Znajdował dłońmi. Wyłuskiwał z sukni dopiero w alkowie.



Elżbieta Cherezińska
Saga Sigrun
Północna Droga
Wydawnictwo Zysk i S-ka
Poznań 2009
Oprawa miękka ze skrzydełkami
Stron: 405
Cena: 29.90

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz